Loading..

Ring og hør nærmere +45 33 13 58 00

Kontakt HR Forum

  • København
  • 10. oktober 2017

Pris: 4.500,00 kr

Normalpris: 8.000,00 kr

Er I tre deltagere tilbydes en samlet pakkepris á kr. 12.000,- ekskl. moms.
Prisen inkluderer fuld forplejning og undervisningsmateriale.
- Der tages forbehold for ændringer i programmet.
Alle priser er ekskl. moms.

Rekruttering anno 2017

Vil du også være opdateret på de nyeste rekrutteringsmetoder?


Rekruttering har de seneste par år gennemgået en stor udvikling, hvor de digitale platforme i højere grad har fået en fast plads i virksomhederne. De nye rekrutteringsmuligheder har samtidig effektiviseret virksomhedernes rekrutteringsprocesser og gjort det muligt at rekruttere på tværs af de digitale platforme. Førhen var tendensen, at virksomhederne benyttede sig af de samme rekrutteringskanaler såsom Jobindex eller andre lignende søgemaskiner. Rekruttering anno 2017 byder op til langt flere og forskellige rekrutteringsmuligheder. Det er nu på tide, at virksomhederne afprøver nye og forbedrede rekrutteringsstrategier.


Tendensen for virksomhedernes rekrutteringsstrategier i 2017 lægger stor vægt på begrebet omnichannel- det vil sige rekruttering på tværs af alle digitale kanaler. Der er her tale om sociale medier som Facebook, LinkedIn og Twitter. Derudover er andre digitale kanaler som Google blevet et stort rekrutteringsværktøj i 2017.


Derfor er HR Forum stolte af, at kunne præsentere kurset Rekruttering anno 2017, hvor dig og din virksomhed vil blive klædt bedst muligt på til at kunne bruge diverse digitale plaforme i rekrutteringsprocessen. 


Formålet med dette kursus


På kurset vil du som deltager få konkrete redskaber til, hvordan du rekrutterer på tværs af de digitale kanaler. Endvidere vil du som deltager få stor indsigt i, hvordan sociale medier som Facebook, Twitter og LinkedIn samt digitale platforme såsom Google kan bruges i rekrutteringsprocesser. Derudover vil du blive introduceret for andre alternativer til søgemaskinen Jobindex. Som deltager vil du også få viden og indsigt i de forskellige former for remarketing, således at du vil blive rustet til at kunne skærpe og målrette eventuelle jobannoncer/opslag og dermed nå ud til de jobsøgende.  


Kurset henvender sig primært til HR-ansatte, HR-ansvarlige, personaleansvarlige, ledere, mellemledere, konsulenter eller blot personer, der interesserer sig for rekruttering. Kurset kræver altså ingen faglige forudsætninger, kun et ønske om ny og opdateret viden om rekruttering.


Efter endt kursusdag vil du modtage et diplom for din deltagelse.


Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Referencer

Distanceledelse

"Kurset om Distanceledelse i Århus var en rigtig god dag! Det var dejligt at høre, at andre kursusdeltagere også stod over for de samme udfordringer – både små og store virksomheder. På den måde var det rart med en vis forskellighed blandt kursets deltagere. Dagen gav en rigtig aha-oplevelse, hvor man som deltager blev bekendt med sine faldgruber og fik en udbytterig værktøjskasse."

Birthe Egolm
Leder Bostedet Åhusene

Den Store Sundhedskonference 2015

"Alle oplæg var rigtig gode og hang rigtig godt sammen. Fint med statistik i starten, og så alle de gode og levende indslag fra virkeligheden. Alt i alt en fantastisk inspirerende dag med næsten alle de bedste foredragsholdere i Danmark. Det er sjældent, at man får den mulighed. Det var en meget inspirerende dag. Gode lokaler, god service, alt var i top orden."

Samly Hansen
Kommunikation & Hjælpemidler Esbjerg Kommune

High Performance Team

"En konference, som ved en kombination af teori, praktiske øvelser og ikke mindst underviserens egne erfaringer, giver dig værktøjer til at opbygge et High Performance Team. Værktøjer, der også kan tages med hjem og bruges som inspiration i forbindelse med almindeligt gruppearbejde. En meget engageret underviser var med til at gøre konferencen til en rigtig positiv oplevelse. Kan varmt anbefales."

Hanne Obbekær
Planlægningsleder Scandinavian Tobacco Group

Konflikthåndtering

"Jeg synes konferencen var meget givende. Især den teoretiske gennemgang var både seriøs og krydret med humoristiske eksempler, som gjorde det nemmere at forstå teorien. Selvom brætspillet var temmelig kompliceret at få introduceret, viste det sig at være yderst underholdende og relevant. Det skal helt klart bruges!"

Bertha Mortensen
Laborant & TR Institut for Biomedicin, Aarhus Universitet

High Performance Team

"High Performance Team (HPT) Konferencen, kan helt klart anbefales for dem som vil og ønsker at arbejde med teams og deres udvikling. Sebastian Nybo formår fra første ord at holde forsamlingen med sig i en rejse af team dynamik og team forståelse. Alt sammen med en professionel og meget sjov forklarings tilgang. Det er sjældent at en heldags konference kan tryllebinde på denne måde. Inden konferencen modtages der litteratur som gennemgås på dagen. Her med anbefalet læsning inden dag, så alle ligesom er klar på dagen og ”på samme side” i forhold til emnet for dagen. Med materialet i hånden, værtøjer og ideer konferencen er man simpelthen klar til at starte når man kommer hjem. Jeg kan og vil derfor gerne anbefale denne konference for alle, ledere og teamcoaches og andre der ønsker en realistisk tilgang til at gøre deres teams High Performance Teams."

Thomas René Hansen
Scrum master og Agile Coach Topdanmark Forsikring A/S

High Performance Team

"Mine forventninger til konferencen ”High Performance Team” blev til fulde indfriet. Sebastian Nybo formår at omsætte teorien til håndgribelig praksis, som er lige til at arbejde videre med, når man kommer hjem."

Hans Jørgen Stenz
Salgsleder Jyske Finans Ekspres

Mindfulness

"I en kompleks verden med mange udfordringer, og hvor der bliver stillet enormt store krav, er det uhyre vigtigt at have fokus på balance og sine inderste værdier. Det er vigtigt at have sig selv med hele vejen igennem. De fleste kender sikkert følelsen af "at have for meget om ørerne". Det kan vi klare i perioder, men hvis disse perioder bliver for langvarige, risikerer vi at komme ud af balance. For at skabe plads til refleksion, er det vigtigt i ny og næ at stoppe op og være mindful, så der skabes plads til at tænke på muligheder i stedet for begrænsninger. At være nærværende i nuet er bestemt med til at blive en smadder god udgave af sig selv. Når én selv er god, er det også nemmere at spille andre gode. Derfor ser jeg mindfulness som en vigtig og givtig kunnen. Som en af foredragsholderne så fint sagde: Det er spændende at blive mindful, når det er stormvejr. Det er netop i 'stormvejr' det er nødvendigt at være mindful, så vi igen finder balancen. Foredraget var super godt med mange vigtige pointer i, hvordan vi på nænsom vis håndterer en hektisk hverdag og stadig formår at finde balancen."

Hanne Bro Odde
Personalekonsulent Sparekassen Thy

Mindfulness

"De to kompetente oplægsholdere havde hver deres tilgang til mindfulness og gav tilsammen en rigtig god introduktion til emnet med forskellige inspirerende øvelser. Der var både interessante pointer at hente for novicer og god inspiration for mere trænede mindfulness udøvere. Efter konferencen er jeg top motiveret for at bruge mindfulness endnu mere både i mit privatliv og i min organisation og føler at jeg har fået nogle gode argumenter og redskaber med hjem til at kunne supportere ledere og kolleger endnu bedre til at performe i et komplekst og globalt arbejdsmiljø."

Mia Louise Rydahl Due
Online Learning Consultant Grundfos Holding A/S

Positiv Psykologi

"Konferencen har været en øjenåbner for mig, hvor stor betydning positiv energi har på en arbejdsplads for både trivsel, arbejdsindsats og i sidste ende resultatet på bundlinjen. På en arbejdsplads fokusere man for ofte på kun det negative og man hører kun hvis noget er gået galt. Man skal også huske at rose hinanden og fortælle en kollega eller medarbejder at man sætter pris på vedkommendes indsats. Dette gælder både mellem ledelse og medarbejdere og medarbejderne imellem. Konferencen har givet mig nogle værtøjer til at jeg bedre kan fokusere på det positive i arbejdsdagen. Jeg kan varmt anbefale konferencen til andre."

Carsten Heuck Jørgensen
Ingeniør Energi- og Udvikling, OBH-GRUPPEN

Positiv Psykologi

"Konferencen "Positiv psykologi" kan varmt anbefales. Det er en yderst inspirerende dag, hvor man får input, der har relevant på jobbet og i private relationer. Samtidig er der på konferencen yderst kompetente og inspirerende undervisere. Alt i alt en fantastisk dag. Alle burde deltage på denne konference."

Annette Søe Jepsen
Landbrugskundechef - souschef Danske Bank

Plads i bestyrelsen

"Plads i bestyrelsen konferencen gav mig gode tips til det at sidde i en bestyrelse. Spændende og relevante oplæg både omkring jura, ansvar, pligter og arbejdsopgaver. Jeg lærte, at knække et regnskab på 5 minutter ved hjælp af nøgletal for LARS F metoden (Likviditet, Aktivitet, Rentabilitet, Soliditet og Faresignaler) og hurtigt danne sig et overblik. En konference, som jeg varmt kan anbefale til andre, uanset hvilken bestyrelse du sidder i."

Lene Nielsen
Bogholder Djurslands Erhvervsråd

Knæk et regnskab

"Konferencen ”Knæk et regnskab” har været såvel inspirerende som lærerigt, og har - via en oplagt foredragsholder - bibragt mig indsigt i bogføringens ædle kunst og til læsning og forståelse af et årsregnskab. Herunder også brugbare nøgletal til analyse af regnskabet. Konferencen var passende suppleret med cases til de enkelte dele. Bestemt en konference som kan anbefales til personer, som ønsker bedre indsigt og forståelse af bl.a. årsregnskabet."

Børge Sonnenborg Nielsen
Direktør S&C Entreprise A/S

Motivation, Drivkraft & Energy Management - Chris MacDonald

"Chris MacDonald var en enormt motiverende taler, der med humor og kendskab til sit publikum kunne fange hele salen. Han var i stand til at skabe gode og relevante metaforer for sine pointer, som gjorde det meget håndgribeligt. Det var en meget inspirerende dag."

Henriette Høj Gharib
Nordisk Marketing Manager Nordisk Film A/S

Motivation, Drivkraft & Energy Management - Chris MacDonald

"Chris MacDonald konferencen, var for mig personlig, overraskende anvendelig på flere niveauer. Med sine imponerende retoriske og performance evner, formåede Chris MacDonald at fastholde mig på kanten af stolen, med spidsede ører og blyant fra start til slut. Et autentisk, ærligt, og både teoretisk og praktisk velfunderet samsurium, af brugbare informationer og værktøjer, til at såvel fastholdelse samt opnåelse af mental ro, balance og glæde. I en verden hvor hverdagen efterhånden kører i et uoverskueligt tempo, burde det være en menneskeret at få adgang til MacDonalds toolbox, så vi alle ville få nemmere adgang til værktøjer som sætter os i stand til at agere og sortere midt i travlheden , så den høje fart ikke ender med at hive tæppet væk under en selv, ens nærmeste, kollegaer eller medarbejdere."

Tania Holm Linke
Kontaktchef DM Partner A/S

Motivation, Drivkraft & Energy Management - Chris MacDonald

"Det var en helt gennemført god dag! Jeg har hørt Chris MacDonald tale om energi og motivation flere gange, og jeg har hver gang fået en masse input med mig hjem. Det er lidt som at få et kærligt men bestemt spark bagi, men ikke bare et spark - også en masse tankevækkende viden og metoder til at komme videre i sit liv - både arbejdsmæssigt og privat. Og så er han utroligt humoristisk og underholdende at høre på - jeg tror, vi grinede mindst 100 gange i løbet af dagen."

Anne Bjerrekær
Museums chef Museum Horsens

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål eller mangler information, er du altid velkommen til at kontakte HR Forum på telefon 33 13 58 00.

Med venlig hilsen /
Yours sincerely

HR Forum

Sankt Annæ Plads 13, st. th.

1250 København K

Tel.: +45 33 13 58 00

Fax: +45 45 76 71 71

Email: hrforum@hrforum.dk

Program

Kl. 8.00

Morgenmad og networking

Kl. 9.00

Velkommen

Kl. 9.10

Digitale mediers betydning for kommunikation og relationsopbygning

 

Dette oplæg vil komme ind på hvordan I fanger talenterne ved rekruttering på tværs af de medier, hvorpå de færdes. Der vil blive gennemgået hvilke digitale medier, der kan være hensigtsmæssige at bruge i forskellige sammenhænge. Oplægget vil komme ind på:

- Sociale medier, heriblandt Facebook, LinkedIN og Twitter
- Google
- Andre alternativer til Jobindex

Kl. 10.30

Pause

Kl. 10.45

Remarketing
 

Dette oplæg vil komme ind på hvordan I bør agere på de digitale medier. I vil blive introduceret for forskellige former for remarketing, så I bliver i stand til at ramme de jobsøgende, som har læst en jobannonce en gang, men "glemt" at vende tilbage til den igen. Derudover vil oplægget komme ind på:

- Hvorfor vi forsøger at rekruttere på de digitale kanaler, når brugeren (måske) ikke gider os?
- Hvordan vi bør agere, hvis vi begiver os ind på de digitale medier hvor folk (måske) ikke gider os? 

Kl. 12.00

Frokostbuffet og kaffe

Kl. 13.00

Praktisk anvendelse af digitale medier til rekruttering

 

Dette oplæg vil introducere jer til, hvordan de digitale medier passer sammen med de forskellige faser og metoder i rekrutteringen samt til forskellige målgrupper og personligheder.

I oplægget vil I få et indblik i den personlige tranparens, og hvordan man som virksomhed kan udnytte denne viden til at prækvalificere potentielle kandidater, samt hvordan man i HR kan håndtere de nye etiske udfordringer.

Kl. 14.30

Pause

Kl. 14.45

Den effektive rekruttering
 

Dette oplæg vil kommer ind på hvordan I måler på ovennævnte aktiviteter. På den måde kan I finde frem til den mest effektive rekrutteringsmåde.

Kl. 16.00

Tak for i dag
   
Tilmelding kan ske ved at udfylde formularen nedenfor eller ved direkte kontakt til HR Forum.

Tilmelding

1Lokation og Dato
2Dine informationer
  • Jeg har læst og accepteret betingelserne*

To top